چگونه رژیم موز را به درستی انجام دهیم

چگونه رژیم موز را به درستی انجام دهیم
رژیم غذایی موز در سال 2008 در ژاپن آغاز شد. این رژیم یک برنامه کاهش وزن ارائه می دهد که سالم است و رژیم گیرنده را فاقد غذا یا احساس گرسنگی نمی کند. رژیم غذایی موز اندازه موز، تعداد مصرف روزانه یا روش مصرف (به عنوان مثال: به صورت جداگانه، مخلوط یا مخلوط و غیره) را محدود نمی کند.

رژیم موز که به اندازه میوه خشک عمده خواص دارد برای دوره های طولانی یا برای کاهش وزن قابل توجهی توصیه نمی شود. به طور معمول رژیم غذایی 3 روزه موز منجر به کاهش حدود 5-6 پوند می شود. رژیم 7 روزه موز به طور طبیعی پاکسازی می کند و می تواند به کاهش وزن 6 تا 8 پوند کمک کند.

 

میوه خشک فله

فواید موز و رژیم غذایی موز

رژیم موز نسبتاً موفق است زیرا این میوه کلسترول یا چربی ندارد. موز همانند میوه خشک صادراتی سرشار از پتاسیم، ویتامین B و منیزیم است. آنها به طور طبیعی برای قلب سالم هستند و برای سیستم ایمنی، سیستم عصبی، استخوان ها و کلیه ها مفید هستند. به عنوان یک مزیت، موز سروتونین تولید می کند که باعث تقویت دیدگاه مثبت فرد می شود.

موز به عنوان یک عامل کاهش وزن بالقوه عمل می کند زیرا فیبر رژیمی (یا علوفه) را فراهم می کند که حجم آن را افزایش می دهد و محلول در آب است و به صورت گاز عبور می کند. فیبر رژیمی همچنین نحوه جذب سایر مواد مغذی در بدن را تغییر می دهد. به عنوان مثال، محصولات جانبی دستگاه گوارش مانند اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، اکسیداسیون را افزایش می دهند که باعث کاهش تجمع چربی در طول زمان می شود.

انجام صحیح رژیم موز

راه صحیح انجام هر رژیمی شروع و پایان تدریجی آن است. اگرچه رژیم غذایی موز که در انواع میوه خشک افغانستان وجود دارد اجازه مصرف نامحدود موز را می دهد، اما توصیه می شود به آرامی شروع کنید و به بدن خود فرصت دهید تا خود را تنظیم کند. به یاد داشته باشید که بدن شما بعد از استفاده از کربوهیدرات ها، قندها و غذاهای فرآوری شده ناگهان چیزی جز پتاسیم، ویتامین B، منیزیم و آب مصرف نمی کند. برای بسیاری از موزها که خیلی سریع مصرف می شود ممکن است منجر به گاز گرفتگی شود.

رژیم موز نباید خسته کننده باشد. موز را می توان به صورت جداگانه خورد یا در ماست ساده مخلوط کرد. یک موز، یک فنجان شیر کم چرب یا بادام و تکه های یخ را برای یک اسموتی مخلوط کنید. موز را فریز کرده و با شیر کم چرب/بادام به شکل بستنی مخلوط کنید.

رژیم غذایی 7 روزه موز پاک کننده طبیعی شامل چای سبز و دو عدد تخم مرغ همراه با موز است.
شما می توانید مقدار نامحدودی چای سبز بنوشید و هر روز تا 3 پوند موز مصرف کنید. در طول برنامه هفت روزه در نقطه ای دو عدد تخم مرغ بخورید.

تنها دو محدودیت برای رژیم غذایی 3 روزه یا 7 روزه موز وجود دارد: بعد از ساعت 8 شب چیزی نخورید و تا نیمه شب بخوابید.

منوی رژیم غذایی موز معمولی

صبحانه – یک یا چند موز کوچک با شیر بادام کم چرب یا آب با دمای اتاق (می‌توان آن را برای اسموتی مخلوط کرد یا به ماست ساده اضافه کرد).

میان وعده صبح – یک یا چند موز جداگانه (بدون دسر، مخلوط کردن یا مخلوط کردن).

ناهار – انتخاب های نامحدود (شما می توانید یک موز و یک سالاد کوچک را بدون سس انتخاب کنید).

میان وعده بعد از ظهر – یک یا چند موز جداگانه که همانند سود میوه خشک ارزش دارد (بدون دسر، مخلوط کردن یا مخلوط کردن).

شام (قبل از ساعت 8 شب بخورید) – انتخاب نامحدود.

یادتان باشد بعد از ساعت 8 شب چیزی نخورید و تا نیمه شب به رختخواب بروید.