علاقه دانش آموزان به داستان های جیوه در افسانه های یونان

عطارد در مقبره های مصری پیدا شد که قدمت آن به 1500 سال قبل از میلاد می رسد. در چین و تبت، تصور می‌شد که استفاده از جیوه در پنکه قدیمی باعث طولانی‌تر شدن عمر، بهبود شکستگی‌ها و حفظ سلامت عمومی می‌شود، اگرچه اکنون مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض بخار جیوه منجر به اثرات نامطلوب جدی برای سلامتی می‌شود.

اولین امپراتور چین یکپارچه، Qín Shǐ Huáng Dì – که گفته می شود در مقبره ای که حاوی رودخانه هایی از جیوه جاری در مدلی از سرزمینی که بر آن حکومت می کرد، نماینده رودخانه های چین دفن شده بود – با نوشیدن یک جیوه و یشم پودر شده کشته شد. مخلوط فرموله شده توسط کیمیاگران Qin به عنوان اکسیر جاودانگی در نظر گرفته شده است.

خمارویه بن احمد بن تولون، دومین فرمانروای تولونی مصر (حکم ۸۸۴–۸۹۶)، که به اسراف و ولخرجی شهرت داشت، حوضچه ای پر از جیوه ساخت که روی آن بر روی بالشتک های پر از هوا می خوابید و تاب می خورد. خوابیدن.

در نوامبر 2014 “مقادیر زیادی” جیوه در محفظه ای 60 فوتی زیر هرم 1800 ساله معروف به “معبد مار پردار”، “سومین هرم بزرگ Teotihuacan” مکزیک به همراه “تندیس های یشمی” کشف شد. ، جاگوار باقی مانده است، جعبه ای پر از صدف های کنده کاری شده و توپ های لاستیکی».

ارسطو نقل می کند که ددالوس مجسمه چوبی زهره را با ریختن نقره زنده در داخل آن به حرکت در آورد. در اساطیر یونانی، ددالوس در مجسمه‌های خود با استفاده از نقره‌ای ظاهری صدا می‌داد.

یونانیان باستان از سینابار (سولفید جیوه) در پمادها استفاده می کردند. مصریان باستان و رومی ها از آن در لوازم آرایشی استفاده می کردند.

در لامانای، که زمانی یکی از شهرهای مهم تمدن مایاها بود، رادیو ضبط قدیمی جیوه دار در زیر یک نشانگر در زمین بال میان‌آمریکایی پیدا شد. در سال 500 قبل از میلاد از جیوه برای ساختن آمالگام (آمالگامای لاتین قرون وسطایی، “آلیاژ جیوه”) با فلزات دیگر استفاده می شد.

کیمیاگران جیوه قرمز در تلفن قدیمی را اولین ماده ای می دانستند که تمام فلزات از آن به وجود آمده اند. آنها معتقد بودند که فلزات مختلف را می توان با تغییر کیفیت و کمیت گوگرد موجود در جیوه تولید کرد. خالص ترین آنها طلا بود و جیوه در تلاش برای تبدیل فلزات پایه (یا ناخالص) به طلا، که هدف بسیاری از کیمیاگران بود، مورد استفاده قرار گرفت.

معادن آلمادن (اسپانیا)، مونت آمیاتا (ایتالیا) و ادریجا (اسلوونی کنونی) از زمان افتتاح معدن در آلمادن در 2500 سال پیش، تا زمانی که ذخایر جدیدی در پایان قرن نوزدهم یافت شد، بر تولید جیوه در تلویزیون قدیمی سونی غالب بودند.

  • منابع:
  1. Mercury (element)

  • تبلیغات:
  1. نقش زردالو در رفع یبوست
  2. استفاده از ام دی اف در مدارس دولتی اجباری شد
  3. افزایش مواد شیمیایی به پلاستیک، در طول تولید
  4. تاثیرات مصرف قیسی در دوران بارداری