صنعت سفالگری در تمام نقاط جهان توسعه یافته است

برای هزاران سال، سفالگری به عنوان یک هنر درمانی وجود داشته است. خلق چیزی از دست خودمان باعث می شود واقعا احساس رضایت کنیم.

همانطور که می دانید امروزه در خانه تابلو سفالی دیواری متفاوت از نقش و نگار مختلف وجود دارد که نوع سفال نقش برجسته یکی از مدلها خواهد بود.

با جنبه خلاقانه خود، بیشتر با خودمان کاوش می کنیم و با خود ارتباط برقرار می کنیم، همانطور که به جزئیات خاک رس پایبند هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا یک اثر هنری بی نقص بسازیم که زندگی مردم را کمی شادتر کند.

ساختن چیزهایی از خاک رس سوخته بخشی از تجربه بشر برای هزاران سال بوده است. مجسمه کوچک یک زن اولین شی شناخته شده ساخته شده از خاک پخته شده است که قدمت آن به 30000 سال پیش می رسد.

اگر بخواهیم بهترین و مطلوب ترین نوع آجر را به شما معرفی نماییم تا در ساختمانهای خود از آن بهره ببرید باید آجر سفالی عایق دار را مد نظر قرار دهیم.

اولین نمونه شناخته شده ظروف سفالی حدود 18000 سال پیش ساخته شده است.1 از آن زمان، صنعت سفالگری در تمام نقاط جهان توسعه یافته است، هم برای اهداف عملی ساخت ظروف قابل استفاده برای غذا و ذخیره سازی و هم به عنوان بیان. غریزه هنر و آیین حدود 7000 سال پیش مصری ها هنر لعاب دادن به گلدان های خود را کشف کردند.آجر سفالی سقفی یکی از مصالح پوششی سقف است، در کشور ما در سقف تیرچه بلوک، تیرچه ها به عنوان تیر فرعی کاربرد دارند. که برای پر کردن میان دو تیرچه در سقف از بلوک های سفالی سقفی استفاده می کنند.

متعاقباً چینی‌ها به‌طور پیوسته کوره‌ها را بهبود بخشیدند و بنابراین تولید ظروف سنگی و چینی با تزئینات بیشتر و بیشتر امکان‌پذیر شد.

گام‌های عظیم در ساخت گلدان‌ها نتیجه آزمون و خطای صبورانه هزاران سفالگر در طول هزاران سال بود. رویکرد علمی به این فرآیند تنها در دو قرن گذشته امکان پذیر شد، در ابتدا با ایجاد ترکیبات مواد مورد استفاده اخیراً با توسعه تکنیک های تحلیلی مدرن، توضیح ساختار آنها امکان پذیر شده است.

این محصول بیشترین کاربرد را در تیغه های ساختمان چه تیغه های داخلی و چه دیوارهای خارجی ساختمان است  بلکه تهیه این محصول می تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه های ساختمان داشته باشد ولی باید توجه داشت که مصالح ارزان ولی با کیفیت تهیه نمود بلکه آجر سفال درجه یک تحت هیچ شرایطی شوره نمیزند.

اگرچه در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد مواد و ساختار آنها وجود دارد، متغیرهای زیادی وجود دارد و ساختارها آنقدر پیچیده هستند که رویکرد تجربی هنوز تا حد زیادی بر ساخت گلدان غالب است.

  • منابع:
    1. The chemistry of pottery

  • تبلیغات:
    1. با غذا خوردن در ظروف مسی بیمار می شوید.
    2. فواید سلامتی و تغذیه ای لیمو
    3. از بین بردن بوی عرق با لیمو
    4. عجیبترین چیزی که در شکم ماهی کپور پیدا شد