سالانه حدود 9000000 تن گوگرد در ایالات متحده استخراج می شود

سالانه حدود 9000000 تن گوگرد در ایالات متحده از گاز طبیعی، گازهای پالایشگاه نفت، پیریت ها و گازهای ذوب از فرآوری سنگ های مس، روی و سرب استخراج می شود.

پودر گوگرد پاستیلی از پر کاربردترین و بهترین انواع کود است که دارای مزایا و نکات مثبت بسیار زیادی می باشد و نسبت به سایر نمونه های آن در بازار مرغوبیت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

در بیشتر موارد گوگرد از گازهای دیگر به عنوان سولفید هیدروژن جدا می شود و سپس توسط فرآیند کلاوس به گوگرد عنصری تبدیل می شود که شامل سوزاندن جزئی سولفید هیدروژن به دی اکسید گوگرد و واکنش بعدی بین این دو برای تولید گوگرد است.

منبع مهم دیگر دی اکسید گوگرد است که از نیروگاه های بخار زغال سنگ به اتمسفر ساطع می شود. در اوایل دهه 1970 تکنیک هایی برای جمع آوری این دی اکسید گوگرد و تبدیل آن به گوگرد قابل استفاده توسعه یافت.

گوگرد گرانول معدنی درصد پایین تری نسبت به گوگرد های پتروشیمی با پایه گازی گوگرد خالص دارد ولی گوگرد های پتروشیمی درصد گوگرد خالص بسیار بالا و رنگ زرد پر، رنگ دارند.

هر جا که فلزاتی مانند سرب، روی، مس، کادمیوم یا نیکل (از جمله سایرین) فرآوری شوند، بسیاری از اسید سولفوریک مورد نیاز در عملیات متالورژی را می‌توان با تبدیل دی اکسید گوگرد که از بو دادن سنگ معدن‌ها به گوگرد تولید می‌شود، به دست آورد. تری اکسید، SO3، و سپس به اسید سولفوریک.

گوگرد موجود به صورت عمده از تولیدات تجاری معمولاً بیش از 99 درصد خالص است و برخی گریدها حاوی 99.9 درصد گوگرد هستند.

برای اهداف تحقیقاتی، نسبت ناخالصی ها با اعمال روش هایی مانند ذوب ناحیه ای، کروماتوگرافی ستونی، الکترولیز یا تقطیر جزئی به یک قسمت در 10000000 کاهش یافته است. چین، کانادا، آلمان و ژاپن در تولید گوگرد در اوایل قرن بیست و یکم پیشتاز جهان بودند. بین تمامی محصولاتی که در حوزه کشاورزی استفاده می گردد، گوگرد مایع کشاورزی و کود سیاه یکی از اساسی ترین آنها بوده که برای تقویت خاک جهت رشد موثر است.

گوگرد به قدری در فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف آن اغلب به عنوان یک شاخص قابل اعتماد برای فعالیت صنعتی و وضعیت اقتصاد ملی در نظر گرفته می شود.

تقریباً شش هفتم کل گوگرد تولید شده به اسید سولفوریک تبدیل می‌شود که بیشترین استفاده از آن در ساخت کودها (فسفات‌ها و سولفات آمونیوم) است.

تامین گوگرد کشاورزی معدنی و صنعتی با خلوص بالا در بسته بندی های درخواستی و ارسال آن به تمام نقاط تهیه می شود.

کاربردهای مهم دیگر عبارتند از تولید رنگدانه ها، مواد شوینده، الیاف، فرآورده های نفتی، ورق های فلزی، مواد منفجره و باتری های ذخیره سازی صدها برنامه کاربردی دیگر شناخته شده است.

گوگرد تبدیل نشده به اسید سولفوریک در ساخت کاغذ، حشره کش ها، قارچ کش ها، مواد رنگزا و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود.

  • منابع:
    1. sulfur

  • تبلیغات:
    1. خدمات اینترنتی پروپوزال زیست محیطی
    2. برنده توپ طلای سال آینده را شما انتخاب کنید
    3. استفاده از ست سرم برای دکور منزل
    4. استفاده از سطل در ساخت تانک جنگی