روغن موتور ضد دود که چشمان یک کارگری را در خط تولید کور کرد

هنگامی که از طریق فرآیند ثبت اختراع آنها تولید می شود، نتیجه یک روغن پایه مصنوعی است که خالص تر است و عملکرد بهتری نسبت به روغن های پایه سنتی ساخته شده از خام دارد.

به لطف نوآوری و فرهنگ آینده نگر شل، این شرکت توانست یک روغن موتور ضد دود کاملا مصنوعی ساخته شده از گاز طبیعی تولید کند.

این فرآیند ثبت اختراع به عنوان فناوری PurePlus شناخته می‌شود که روغن‌های موتور تمام مصنوعی را طراحی می‌کند که محافظت کامل و بدون مصالحه را ارائه می‌کند. ویدئوی زیر را تماشا کنید تا با جزئیات نحوه عملکرد این فرآیند آشنا شوید:

انواع دیگر روغن موتور
علاوه بر روغن موتور مصنوعی، سه نوع رایج دیگر از روغن موتور وجود دارد :

روغن موتور ترکیبی مصنوعی: این نوع روغن از مخلوطی از روغن های پایه مصنوعی و معمولی استفاده می کند تا مقاومت بیشتری در برابر اکسیداسیون و عملکرد بهتر در دماهای پایین داشته باشد.


روغن موتور با مسافت پیموده شده: با فرموله شده با افزودنی های منحصر به فرد، روغن موتور با مسافت پیموده شده به کاهش سوختن روغن و جلوگیری از نشت روغن که می تواند در موتورهای قدیمی رخ دهد کمک می کند.

این روغن برای خودروهای مدل جدیدتر یا قدیمی با بیش از 75000 مایل طراحی شده است.
روغن موتور معمولی: در نهایت، روغن موتور معمولی در انواع ویسکوزیته و سطوح کیفی موجود است.

این مشخصات اولیه API توصیه شده توسط سازنده موتور شما را برآورده می کند، اما عملکرد اضافی موجود در روغن موتورهای مصنوعی را ندارد.
درجات روغن موتور
روغن موتورهای امروزی بر اساس سیستم رتبه بندی توسعه یافته توسط انجمن مهندسین خودرو (SAE) دسته بندی می شوند که روغن ها را بر اساس ویسکوزیته رتبه بندی می کند.

اگر به دنبال روغنی هستید که توانایی عملکرد در طیف وسیعی از دماها را داشته باشد، بهتر است روغن موتور با ویسکوزیته چند درجه انتخاب کنید.