الیاف پلی استر در ایران با قیمت مناسب خود تقاضای الیاف طبیعی را به صفر کشاند

تولیدکنندگان از پارچه های الیاف پلی استر در ایران برای ساخت کت و شلوار، ژاکت، جوراب، لباس زیر و تقریباً هر چیزی که می توانید برای مناسبت های روزمره، تجاری یا رسمی بپوشید، استفاده می کنند.

پارچه پلی استر لوکس کارلو بلک
پارچه پلی استر لوکس کارلو بلک

علاوه بر این، تولیدکنندگان نیز از پلی استر برای ساخت لوازم خانگی مختلف استفاده می کنند. به طور خاص، نوعی پلی استر به نام میکروفایبر در دسته لوازم خانگی حمام و آشپزخانه شهرت یافته است.

مصرف کنندگان به نرمی و قابلیت جذب میکروفیبر در کاربردهایی مانند حوله حمام، حوله صورت و حوله آشپزخانه اهمیت می دهند. تولیدکنندگان همچنین ممکن است از پلی استر برای ساخت لوازم خانگی مانند پتو، فرش، اثاثه یا لوازم داخلی و پرده استفاده کنند.

پارچه پلی استر ممکن است به عنوان بالشتک برای صندلی ها، مبل ها و بالش ها استفاده شود و به دلیل مقاومت چشمگیر این ماده در برابر لک، بسیاری از والدین و صاحبان حیوانات خانگی محصولات پلی استر را ترجیح می دهند. کاربردهای صنعتی پلی استر شامل نمایشگرهای LCD، فیلم هولوگرافیک، قایق، برزنت و بطری است.

پارچه پلی استر کجا تولید می شود؟
پارچه پلی استر در جهان

طبق یک مطالعه در سال 2006، چین بزرگترین تولید کننده الیاف پلی استر است . چین همچنین بزرگترین بازار پلی استر جهان است که این کشور را به قطب صنعت بین المللی پلی استر تبدیل می کند.

تایوان، کره، هند، ژاپن و اندونزی نیز تولیدکنندگان عمده پلی استر هستند و مقداری پلی استر هنوز در ایالات متحده تولید می شود.

هنگامی که الیاف پلی استر در چین و سایر کشورهای آسیایی تولید می شوند، عمدتاً در آسیا باقی می مانند تا به پوشاک و سایر مواد مصرفی مبتنی بر پلی استر تبدیل شوند.

از آنجا، این قطعات تمام شده از پوشاک پلی استر به کشورهای مختلف در جهان غرب و فراتر از آن صادر می شود.